Επιλογής
Σύγχρονο θέατρο του Κόσμου ΙΙ (Γαλλόφωνη Αφρική, Καραϊβική, Ινδικός Ωκεανός, Καναδάς)
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος σε 13 συνεδρίες, οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να γνωρίζουν, να κατανοούν, να αναγνωρίζουν, να ερμηνεύουν, αποκωδικοποιούν και να αναλύουν θεατρικά και λογοτεχνικά έργα σύγχρονων Γαλλόφωνων δραματουργών και λογοτεχνών από την υποσαχάρια Αφρική, τον Ινδικό Ωκεανό, την Καραϊβική (γαλλικές Αντίλλες) και τον Καναδά, στηριζόμενοι στις βασικές αρχές και τα χαρακτηριστικά της γαλλόφωνης δραματουργικής παραγωγής, όπως το ιστορικό υπόβαθρο της γαλλοφωνίας, η χρήση των γαλλικών, οι ιδιαιτερότητες του γαλλόφωνου γεωγραφικού πεδίου, καθώς και τα ιδιάζοντα θεματικά, αισθητικά και οι υφολογικά χαρακτηριστικά της κάθε γαλλόφωνης γεωγραφικής θεατρικής παραγωγής.
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, το μάθημα αποσκοπεί:
-στη γνωριμία, προσέγγιση, αποκωδικοποίηση, ερμηνεία, αξιολόγηση και αναστοχασμό σύγχρονων θεατρικών γραφών από όλο τον κόσμο στη γαλλική γλώσσα από το φοιτητικό κοινό,
-στον προβληματισμό, αναγνώριση και αξιολόγηση σύγχρονων θεατρικών και λογοτεχνικών ρευμάτων, στοιχείων και συγγενών θεωριών που χαρακτηρίζουν και αξιολογούν τις γαλλόφωνες γραφές των
συγκεκριμένων γεωγραφικών πεδίων από το φοιτητικό κοινό (μεταποικιακή γραφή, γυναικεία γραφή, αισθητικός μινιμαλισμός, διακειμενικότητα, στοιχεία επιπολιτισμού και αφομοίωσης, γραφή της
μετανάστευσης και ετερότητα) από το ενδιαφερόμενο φοιτητικό κοινό,
-στην καλλιέργεια κριτικής σκέψης, διάνοιξη πολιτισμικών οριζόντων, συνειδητοποίηση της σχετικότητας της δυτικότροπης θεατρικής γραφής,
-στην καλλιέργεια και στον σεβασμό της διαφορετικότητας και της πολυπολιτισμικότητας,
-στην άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής για τα δεδομένα της κοινωνίας και του πολιτισμού του σύγχρονου κόσμου,
-στην προαγωγή της δημιουργικής σκέψης.
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Η διδασκαλία του μαθήματος «Σύγχρονο Θέατρο του Κόσμου (γαλλόφωνο) ΙΙ περιλαμβάνει την προσέγγιση, ανάλυση, κατανόηση, ερμηνεία και αποκωδικοποίηση θεατρικών και λογοτεχνικών έργων και θεματικών- αισθητικών τάσεων και προσανατολισμών Γαλλόφωνων δραματουργών και λογοτεχνών από τα γεωγραφικά πεδία της υποσαχάριας Αφρικής, της Καραϊβικής (Αντίλλες), του Ινδικού Ωκεανού και του Καναδά.
Πιο συγκεκριμένα, προσεγγίζονται:
• Η γαλλοφωνία, το γαλλόφωνο θέατρο και η λογοτεχνία στην υποσαχάρια Αφρική (Κεντρική-Δυτική Αφρική): ιστορία της γαλλικής αποικιοκρατίας, οι γενιές των Αφρικανών δραματουργών και λογοτεχνών, τάσεις, αισθητική, θεματικές, πρωτοπορίες, η διασπορά των σύγχρονων δραματουργών. Κονγκό, Σενεγάλη, Τονγκό, Καμερούν, Ακτή Ελεφαντοστού.
• Η γαλλοφωνία, το γαλλόφωνο θέατρο και η λογοτεχνία στις Αντίλλες: ιστορία της γαλλικής αποικιοκρατίας, η κρεολικότητα, τάσεις, αισθητική, θεματικές. Γουαδελούπη, Μαρτινίκα, Αϊτή.
• Η γαλλοφωνία, το γαλλόφωνο θέατρο και η λογοτεχνία στον Ινδικό Ωκεανό: ιστορία της γαλλικής αποικιοκρατίας, η σημασία του τοπικισμού, τάσεις, αισθητική, θεματικές. Ρεϋνιόν, Μαδαγασκάρη, Κομόρες.
• Η γαλλοφωνία, το γαλλόφωνο θέατρο και η λογοτεχνία στον Καναδά: η σημασία της ιστορικής κληρονομιάς, τάσεις, αισθητική, θεματικές, πρωτοπορίες και νεωτερισμοί.
• Ανακεφαλαίωση και Συμπεράσματα.
1. Η γαλλοφωνία, το γαλλόφωνο θέατρο και η λογοτεχνία στην υποσαχάρια Αφρική2. Η γαλλοφωνία, το γαλλόφωνο θέατρο και η λογοτεχνία στην υποσαχάρια Αφρική
3. Η γαλλοφωνία, το γαλλόφωνο θέατρο και η λογοτεχνία στην υποσαχάρια Αφρική
4. Η γαλλοφωνία, το γαλλόφωνο θέατρο και η λογοτεχνία στην
υποσαχάρια Αφρική5. Η γαλλοφωνία, το γαλλόφωνο
θέατρο και η λογοτεχνία στις
Αντίλλες
6. Η γαλλοφωνία, το γαλλόφωνο
θέατρο και η λογοτεχνία στις
Αντίλλες
7. Η γαλλοφωνία, το γαλλόφωνο θέατρο και η λογοτεχνία στον Ινδικό Ωκεανό
8. Η γαλλοφωνία, το γαλλόφωνο θέατρο και η λογοτεχνία στον Ινδικό Ωκεανό
9. Η γαλλοφωνία, το γαλλόφωνο
θέατρο και η λογοτεχνία στον
Καναδά10. Η γαλλοφωνία, το γαλλόφωνο
θέατρο και η λογοτεχνία στον
Καναδά
11. Η γαλλοφωνία, το γαλλόφωνο
θέατρο και η λογοτεχνία στον
Καναδά
12. Η γαλλοφωνία, το γαλλόφωνο
θέατρο και η λογοτεχνία στον
Καναδά
13. Επανάληψη, Ανακεφαλαίωση
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις
20
Εργαστηριακές ασκήσεις
40
Συγγραφή Εργασιών/ εξετάσεις
65
Σύνολο Μαθήματος
125
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Μέθοδοι αξιολόγησης: Γραπτή εξέταση, Εργασίες,
Συμμετοχή στις εργαστηριακές ασκήσεις
Συμμετοχή και επίδειξη ενδιαφέροντος στις διαλέξεις
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Γιώργος Φρέρης, «Εισαγωγή στη Γαλλοφωνία», Θεσσαλονίκη, εκδ. Παρατηρητής, 1999.
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS